- Kita Bertemu Kerana Allah, Kita Berteman Kerana Allah, Kita Berkasih Kerana Allah, Kita Bersama Kerana Allah... Walau Kata Tidak Pernah Terucap, Walau Mata Tidak Pernah Terpana, Hati Terdetik Kerana Allah... Moga Keberkatan Terpelihara selamanya... (-ukhti+Nizam-)

SAUDARAKU... ALLAH TIDAK PERNAH MENZALIMI UMATNYA, TETAPI PERCAYALAH... KALIAN YANG CUBA MENZALIMI DIRI KALIAN DENGA SERINGKALI MEMINTA-MINTA PADA APA YANG BUKAN HAK KALIAN... SEDARLAH... SEMOGA DIRI KITA SENTIASA DIBAWAH LINDUNGAN-NYA DAN DIBERI HIDAYAH SERTA PETUNJUK...SELAMANYA"

Sunday, December 5, 2010

Sang Ratu (1)

Hati Ratu telah lama tertutup dikaburi dgn hawa nafsu yang memberontak minta dilepaskan. Telah beberpa kali Ratu kecundang dengan perasaannya sendiri, dan seringkali Ratu tewas pada nafsu yang sering membayangi dirinya. Status dara yang dimilikinya terasa begitu berat untuk dipikul sehinggakan Ratu hampir saja nekad untuk membuang gelarannya dek kerana kerakusan nafsu yang sering meminta2. Perkenalan Ratu dengan Khaliq menguji pengakhiran rahsia dirinya, yang sepatutnya diketahuinya yang empunya dirinya. Ratu, seorang wanita yang terjebak di kancah kemaksiatan seringkali cuba menahan dirinya dari mempamirkan kepribadiannya di hadapan para ajnabi, walaupun sering dihasuti oleh nafsu pemakan diri. Namun selama bertahun-tahun Ratu bermain dengan permainan perasaannya tanpa sekali pun dia mematuhi arahan nafsunya. Rizal, Azrul, Fazli, Ridzuan, lelaki yang cuba mendekatinya. Keintiman Ratu bersahabat membawa kepada alam percintaan yang membahagiakan dirinya. Terasa dirinya dihargai, bahagia mengetahui dirinya disayangi dan dimanjai. Namun, keakraban itu sebenarnya sedikit sebanyak telah mendorong Ratu untuk mendekati perasaan gelora yang cuba untuk membuang gelaran ‘dara’ di dalam dirinya.
Hakikat yang pasti, sehingga kepertemuannya dengan Ridzuan, lelaki yang pernah bertakhta dihatinya, Ratu menolak dengan penuh hemat pabila lelaki itu cuba menjebaknya terus untuk merealitikan apa yang selama ini menjadi khayalan Sang Ratu. Namun, disebalik kegilaannya bermain dengan perasaannya, Ratu takut untuk melakukannya. Takutnya pada sang Pencipta kadangkala wujud menjadi benteng pertahanan dirinya. Sehinggalah suatu hari, perkenalan Ratu dengan seorang lelaki setelah perpisahan terjadi di antara Ratu dan Ridzuan. Khaliq, lelaki yang kini bertakhta dihati Ratu, membawa perubahan kedalam diri Ratu. Syaitan semakin mengusai diri, dan Ratu tewas kali ini dengan permainan syaitan durjana. Dimulai dengan ayat2 perosak minda, Ratu dihanyutkan dalam permainan nafsu. ‘phone sex’ merupakan langkah pertama sang Ratu di dalam merealisasikan khayalannya. Ratu seakan puas kerana Berjaya membiarkan dirinya menjadi persinggahan  syaitan durjana. Ratu hilang pegangan, Ratu hilang panduan, Ratu hanyut, hanyut, hanyut terus… namun, masih tercalit sedikit perasaan takut di dalam dirinya untuk melakukan perhubungan ini terus menerus kedunia reality. Ya, Ratu tahu, betapa hina, jijiknya dirinya tatkala membiarkan dirinya terus dipesongkan dan terus dipergunakan oleh nafsu yang sedang memberontak minta dilepaskan. Ya, Ratu sedar betapa dia curang pada cinta pemberian Ya Ilahi yang menuntut manusia ke jalan Ya Rabbi. Ratu tewas… Ratu menggunakan pengantara di atas perhubungan geloranya. Namun, sedikit cebisan sayang yang masih dirasai didalam dirinya, Ratu tidak sanggup melakukan perhubungan terlarang itu sehingga mampu menggugurkan gelaran kebanggaannya selama ini. Akhirnya, sepertimana hubungannya bersama Ridzuan, Sang Ratu kini mengambil langkah sama ke atas Khaliq. Yang membezakannya kini, Ratu telah dinodai dalam diam walaupun ia tidak menjejaskan gelaran kewanitaannya. Ratu tetap bersalah! Ratu tetap berdosa!
Ya… syukur kalimah Laillahaillah masih terus membimbing Ratu disaat Ratu benar2 inginkan bimbingan. Selangkah demi selangkah Ratu menghampiri jalan Ya Rabbi. Selangkah demi selangkah Ratu mengatur gerak mengikuti tali Ya Rabbi. Dan akhirnya, Ratu mampu mengawal gelora nafsunya. Membiarkan perasaan itu terus sebagai persinggahan dunia khayalan tanpa cuba untuk menjadikannya reality untuk kedua kalinya. Biarlah kenangan Sang Ratu bersama Khaliq terus tenggelam di dalam kebanjiran ayat2 suci Alquran, biarkan kisah lalunya tertutup dek penyesalan. Syukur…. Ratu diselamatkan…
Peristiwa hitam yang dilalui Sang Ratu membuatkan dia tekad untuk menjauhi gelaran ‘kekasih’ sekali lagi. Ratu takut untuk menghampiri lelaki atas nama cinta. Ratu takut untuk membiarkan dirinya dimainkan oleh nafsu sekali lagi. Ratu takut sekiranya lafaz taubat dan Bismillah yang diungkapkannya sewaktu penyesalannya itu dahulu tertutup di pintu syurga. Ratu takut seandainya hidayah yang diberikan oleh Yang Maha Pengasih itu ditarik kembali. Ratu takut…
Namun, tiada seorang pun hamba tuhan yang mampu menolak kehadiran cinta. Cinta hadir tanpa dirancang, cinta hadir tanpa diminta, cinta itu wujud tanpa kita sedari. Namun, adakah cinta Sang Ratu untuk sekian kalinya ini juga menempah dirinya kealam Neraka? Ratu tidak tahu, tetapi kini Ratu tahu, cinta itu sedang mula mengusai dirinya… tapi, siapakah yang telah membuat hati Ratu goyah untuk kesekian kalinya? Adakah sejarah lama akan berulang lagi?
Ratu tak mampu mengungkai apa yang bakal terjadi… hati Ratu sekali lagi terdetik perasaan kasih… Cinta Sang Ratu. Adakah dia akan tewas untuk kesekian kalinya? Adakah dia terlupa akan kisah lalunya? Adakah dia mahu membiarkan hidayah yang dikurniakan Yang MAha Pencipta pergi kerana cintanya itu? Cinta Sang RAtu….

No comments:

Post a Comment