- Kita Bertemu Kerana Allah, Kita Berteman Kerana Allah, Kita Berkasih Kerana Allah, Kita Bersama Kerana Allah... Walau Kata Tidak Pernah Terucap, Walau Mata Tidak Pernah Terpana, Hati Terdetik Kerana Allah... Moga Keberkatan Terpelihara selamanya... (-ukhti+Nizam-)

SAUDARAKU... ALLAH TIDAK PERNAH MENZALIMI UMATNYA, TETAPI PERCAYALAH... KALIAN YANG CUBA MENZALIMI DIRI KALIAN DENGA SERINGKALI MEMINTA-MINTA PADA APA YANG BUKAN HAK KALIAN... SEDARLAH... SEMOGA DIRI KITA SENTIASA DIBAWAH LINDUNGAN-NYA DAN DIBERI HIDAYAH SERTA PETUNJUK...SELAMANYA"

Sunday, December 5, 2010

syaitan di antara nama cinta

Cinta, sesuatu yang indah. dikurniakan oleh Ilahi pada hambaNya di dalam lebih menghargai erti sebuah kehidupan. Cinta akan kedua ibubapa, sahabat handai, saudara seagama, cinta pada negara, pemimpin, alam ciptaan Ilahi dan segalanya. Hati manusia akan terdetik sayang bilamana cinta mula menguasai perasaan.
Namun, cinta juga merupakan bahana sekiranya manusia terus membiarkan diri berada di bawah kawalan nafsu syaitan tanpa dibimbingi iman dan taqwa. SubhanAllah. manusia mampu menjadi hamba kepada syaitan Laknatullah hanya semata-mata untuk memilik cinta yang bukan miliknya...
Hari ini, aku berhadapan dengan situasi bahana cinta Iblis. Subhanaallah, aku doakan agar segalanya berakhir dengan kemenangan Ya Khaliq.. Penderitaan yang diterima oleh sahabatku, yang juga rakan sebilikku Hayati amat menyentuh hatiku. Betapa lemahnya wanita didalam mengharungi makna cinta.
Pertunangan Hayati dengan lelaki pilihannya diuji oleh Allah dengan kewujudan pihak ke3 yang cuba menghancurkan ikatan mereka dengan bantuan syaitan yang juga merupakan makhluk ciptaan Allah. Wanita sanggup membuat apa sahaja demi mendapatkan lelaki yang di idamkannya walaupun terpaksa berlawan dengan wanita yang merupakan senyawa dengannya. Hayati menjadi mangsa perbuatan wanita yang bersahabat dengan iblis demi memiliki cinta syaitan.
Apa yg harus aku lakukan sekarang? sebagai sahabat, amat cetek ilmuku di dalam melawan angkara syaitan ini. baru sebntar tadi, Hayati bertemu dgn Iblis yang meminta2 rambutnya. Janjinya kepada manusia, akan merampas cinta yang sedang disemai oleh mereka. Allahuakhbar. aku sebenarnya tak tahu apa yg harus aku bantu, di saat aku menulis blog ini, Hayati sedang berbaring sambil berselimut. aku hanya mampu membuka bacaan ayat2 suci digital dr latopku ini, kerana di saat ini, haram bagiku membaca kalimah suci Ya Ilahi. sebentar lagi, esok, lusa.. aku tak tahu apa yg bakal berlaku.
Ku harap, Hayati tabah dengan dugaan kedua ini selaku menjadi tunangan orang. YA ALLAH, KAU BERIKANLAH KEKUATAN KEPADA SAHABATKU AGAR DI MAMPU MELAWAN SEGALA TIPUDAYA IBLIS YANG TERNYATA MAHU MEMESONGKAN AGAMA ANAK ADAM INI. YA ALLAH, KAU AKHIRILAH KEJADIAN INI DENGAN KEMENANGAN DIPIHAK YAN BENAR YA ALLAH. KEMENANGAN AGAMA MU.
Ya Allah.. berikan kekuatan padaku agar aku mampu menjaga sahabatku. Agar dirinya jauh dr segala kemungkaranmu, agar dirinya terpelihara di bawah lindunganMu Ya Allah....

No comments:

Post a Comment